Skadligt att göra tatuering fast man har vitiligo

Välkommen till Svenska Vitiligoförbundet Forum Frågor och svar Skadligt att göra tatuering fast man har vitiligo

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Albin 2 år, 10 månader sedan.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

Niko1234
    Deltagare

Är det någon här som har gjort en tatuering på kroppen fast dom har vitiligo? Har själv fläckar vid knäna och vid pubis, planerar att göra en tatuering vid vänstra bröstet. Där har jag inget spår av vitiligo. Just nu är mina vitiligo få men är orolig att dom ska spridas efter tatueringen. Rädd för tatueringen förstörs helt. o Någon som har erfarenhet av tatuering gjort på delar av kroppen som inte är drabbad av vitiligo men har vitiligo på andra delar av kroppen ?

Albin
    Deltagare

Tjena,

Jag har vitiligo på bl.a armbågarna. Har tatuerat halva armen och större delen av vänsta bröstet, första tatueringen var ca 5 år sedan och har byggt vidare varje år. Låtit tatueraren köra rakt på de vita fläckarna och det har liksom inte blivit någon skillnad, färgen sitter kvar och är inte konstigt på något sätt, sedan har jag mer på hud där pigmentet är kvar och det har inte blivit någon skillnad. Vissa tar upp färg och då får man fylla på lite, men inte något konstigt eller onormalt. fläker man ut mina tatueringar blir det väl som ca 3 A4 papper i storlek där då ca 1/4 A4 papper var vitiligo på, som nu är övertatuerat.
    Som alltid, tänk igenom vad du vill ha och om du ska bygga vidare osv innan du börjar tatuera dig, man får lätt mersmak. lycka till

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.