Hej alla medlemmar!

Välkomstbrev för medlemmar 2016!

Tack för din medlemsanmälan som vi fick för en tid sedan. Vi vill önska dig välkommen som medlem och samtidigt berätta lite om förbundet. Det viktigaste för ett patientförbund är medlemmarna. Vi har fått in en hel del medlemmar men för att kunna bygga ett starkt förbund behöver vi bli många fler.

Pigmentrubbningar har varit svagt prioriterat inom svensk sjukvård och forskning. Det är svårt att finna lämplig finansiering för utveckling inom detta område. Vi måste gemensamt ta ansvar och del i arbetet om förändring skall komma till stånd. För att möjliggöra en mer förhoppningsfull framtid inom forskning och utveckling av nya och förbättrade behandlingsmetoder är det av yttersta vikt att skapa en stark förening med så många medlemmar som möjligt.
Ladda hem hela välkomstbrevet >>

Examensarbete

Om upplevelsen av vitiligo, av Åsa Gisel

”Som distriktssköterska i primärvården har jag i samtal med kollegor förstått att många inte träffat denna patientgrupp och inte känner till sjukdomen. Tanken uppstod att i mitt magisterarbete intervjua människor som lever med sjukdomen för att synliggöra hur deras liv ser ut.”

Citat ur inledning av Åsa Gisels examensarbete på Institutionen för neurobiologi, vårdvetenskap och samhälle, Masterprogrammet i klinisk medicinsk vetenskap.
Ladda hem och läs hela examensarbetet här >>

Några av Vitiligodagens sponsorer fortsätter att ge våra medlemmar erbjudanden 2015

Alla medlemmar i Svenska Vitilgoförbundet får 15% rabatt vid köp av produkter från EVY technology (fd Proderm) Solskydd m.m. Se hemsidan: EVY technology.
Kod får ni genom att mejla till oss: info@vitiligoforbundet.se.

Hudterapeuten Anna var med på Vitiligodagen och vi tackar henne så fantastiskt mycket för att hon kom. Det har varit jättesvårt att få någon att ställa upp för oss…

Svenska Vitiligoförbundets medlemmar får nu 15% rabatt på alla behandlingar hos Anna Petrovic. Vi får rabatten hela sommaren:) Mejla oss om kod vid bokning. Kanske någon som vill prova ”soldusch”!
Se hemsida: www.hammarbyhudvard.se

Caféträffar 2015

I augusti planerar vi caféträffar i Göteborg och Östersund för medlemmar (går att bli medlem på plats). Håll utkik efter datum här på hemsidan.

Läger i sommar

Vi planerar att ordna ett läger över exempelvis en långweekend under sommaren 2015 för medlemmar. Det skulle då kunna bli många trevliga upplevelser, glad samvaro, möjlighet att knyta nya kontakter och att dela erfarenheter med andra i samma situation.

Anmäl ditt intresse, vilket i nuläget inte är bindande, genom att mejla direkt till förbundet: info@vitiligoforbundet.se

Under sommaren 2013 efterlyste vi bilder av vitiligo. Vi fick ett fantastiskt gensvar! TACK alla som skickat in foton. Främst till vår facebooksida Svenska Vitiligoförbundet.

Svenska Vitiligoförbundet