Vitiligodagen 2008

Lyckad vitiligodag i Stockholm – 2008

Nära 70 personer deltog vid vitiligodagen i Stockholm 31 maj och gensvaret var oerhört positivt. Under dagen fanns bland annat möjlighet att lyssna på och ställa frågor till vitiligoforskaren Mats J Olsson, lyssna på skönsång av Tone Norum med gitarrist, testa/köpa produkter från Dermacolor och Aloe Vera, vinna priser från en mängd företag, ta del av en fotoutställning med vitiligobilder samt inte minst umgås med likasinnade.
Från styrelsens sida vill vi rikta ett varmt TACK till alla inblandade som hjälpt till för att göra träffen möjlig.

Att Svenska Vitiligoförbundets årsmöte efteråt inte blev fullt lika välbesökt är kanske naturligt, men vi vill än en gång framhålla vikten av att så många som möjligt bidrar
för att förbundet ska kunna växa sig starkt. Vi behöver många fler medlemmar och även folk som vill delta i styrelsearbetet eller hjälpa till med olika uppgifter. Om du känner att du kan och vill bidra med något, hör gärna av dig via e-post till info@vitiligoforbundet.se.

Du som tills vidare inte vill engagera dig aktivt i arbetet kan ändå hjälpa till genom att sätta upp förbundets informationsblad på vårdcentraler, arbetsplatser, hudmottagningar m.m. Informationsbladet hittar du nedladdningsbart i både svartvitt och färg under ”Bli medlem”.

Flera texter och bilder från vitiligodagen finns här på sidan, bland annat under Aktuellt -> Forskningsläget och Vad är vitiligo -> Vanliga frågor. Håll utkik efter fler nyheter och glöm inte att gå in på vårt forum, där du själv kan diskutera vitiligo och få tips och råd från andra.