Vad händer?

Vi annonserar ut allt till våra medlemmar/stödmedlemmar via e-post och andra låsta kanaler. Följ oss också på Instagram och Facebook där du hittar inlägg från oss.

Läs om Christer från vår styrelse i Vårdguidens elektroniska tidning.

Ambassadörer

Ambassadörerna är dina ombud och kontakter runt om i landet. De kan anordna lokala möten och digitala grupper där man kan få stöd, råd, vara med på aktiviteter och se att det finns många fler som har vitiligo. I alla åldrar.

Elisabeth & Marie
Göteborg

Ta chansen att bli en! Vi supportar dig så mycket vi kan. Du får en lathund med allt du behöver veta, vad som har fungerat för andra ambassadörer och en e-mailadress för din stad@vitiligoforbundet.se

Vårt mål är att vara ett förbund för hela Sverige och inte ett storstadsförbund!

Senaste på Facebook

Ytterligare ett år har gått och det är dags för Årsmöte 🙂 I likhet som så mycket annat blir det ett digitalt möte. Vi börjar kl. 16 och håller på ungefär 1 timme. Anmäl dig på anmalan@vitiligoforbundet.se #mote #årsmöte #arsmote #svenskavitiligoforbundet ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vi söker dig som kan lägga några broschyrer på din vårdcentral, barns skolsköterska och kanske bibliotek. Vi vill veta hur många som är intresserade så vi kan få en ungefärlig mängd på hur många exemplar vi behöver trycka. Skicka ett meddelande på DM eller maila info@vitiligoforbundet.se skriv broschyr i ämnesraden. Detta är en del i vårt arbete att sprida kunskap om vitiligo till både medicinsk personal och människor som söker hjälp. Vi har som ett mål under 2021 att vår broschyr finns tillgänglig i 500 städer. #broschyr #vitiligoförbundet #vitiligoforbundet #svenskavitiligoförbundet #information #vårdcentraler ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vi är klara med vår broschyr. Vill du hjälpa oss att sprida den? Vi söker dig som kan lägga några på din vårdcentral, barns skolsköterska och kanske bibliotek. Vi vill veta hur många som är intresserade så vi kan få en ungefärlig mängd på hur många exemplar vi behöver trycka. Skicka ett meddelande på DM eller maila info@vitiligoforbundet.se skriv broschyr i ämnesraden. Detta är en del i vårt arbete att sprida kunskap om vitiligo till både medicinsk personal och människor som söker hjälp. Vi har som ett mål under 2021 att vår broschyr finns tillgänglig i 500 städer. ... See MoreSee Less

Lästips

G som i Gina och gepard

Gina älskar att spela fotboll, precis som sina bästa kompisar My och Mira. Tre oskiljaktiga vänner som gör allt tillsammans. Tills Gina en dag börjar förändras …
Livrädd att någon ska se täcker hon sig med långärmade tröjor och börjar undvika fotbollsmatcher. Hur länge kommer kompisarna att ha tålamod med hennes undanflykter?
Kommer Gina att våga berätta om sin hemlighet?

Boken är skriven utifrån Bella Slottners erfarenheter av sin vitiligo.

Författare: Camilla Gunnarsson Hårdinbunden med 36 sidor

Boken kostar 65 sek (ord pris 99 sek) exkl frakt om du använder koden vitiligo.
Idus förlag ger dig 35% rabatt och dessutom går 15% av vinsten till Vitiligoförbundet.
Passar även bra som presentbok!

Tips på sidor att besöka

The Vitiligo Society

Vitiligo International