Vad händer?

Vi annonserar ut allt till våra medlemmar/stödmedlemmar via e-post och andra låsta kanaler. Följ oss också på Instagram och Facebook där du hittar inlägg från oss.

Läs om Christer från vår styrelse i Vårdguidens elektroniska tidning.

Ambassadörer

Ambassadörerna är dina ombud och kontakter runt om i landet. De kan anordna lokala möten och digitala grupper där man kan få stöd, råd, vara med på aktiviteter och se att det finns många fler som har vitiligo. I alla åldrar.

Elisabeth & Marie
Göteborg

Ta chansen att bli en! Vi supportar dig så mycket vi kan. Du får en lathund med allt du behöver veta, vad som har fungerat för andra ambassadörer och en e-mailadress för din stad@vitiligoforbundet.se

Vårt mål är att vara ett förbund för hela Sverige och inte ett storstadsförbund!

Senaste på Facebook

Om ni inte hunnit med att läsa inslaget om Christer från vår styrelse i Vårdguidens elektroniska tidning så vill vi påminna om lite fin läsning om hans resa med vitiligo.Vi önskar alla en fortsatt fin sommar. Gå in på www.e-magin.se Nr. 1#1177 #minresa #informationomvitiligo @mpty92 @vitiligoforbundet @svenskavitiligoforbundet ... See MoreSee Less
View on Facebook
Idag är det också "World Vitiligo Day" 😍Happy world vitiligo day till er alla! ❤ 🧡 💛 ... See MoreSee Less
View on Facebook

Lästips

G som i Gina och gepard

Gina älskar att spela fotboll, precis som sina bästa kompisar My och Mira. Tre oskiljaktiga vänner som gör allt tillsammans. Tills Gina en dag börjar förändras …
Livrädd att någon ska se täcker hon sig med långärmade tröjor och börjar undvika fotbollsmatcher. Hur länge kommer kompisarna att ha tålamod med hennes undanflykter?
Kommer Gina att våga berätta om sin hemlighet?

Boken är skriven utifrån Bella Slottners erfarenheter av sin vitiligo.

Författare: Camilla Gunnarsson Hårdinbunden med 36 sidor

Boken kostar 65 sek (ord pris 99 sek) exkl frakt om du använder koden vitiligo.
Idus förlag ger dig 35% rabatt och dessutom går 15% av vinsten till Vitiligoförbundet.
Passar även bra som presentbok!

Tips på sidor att besöka

The Vitiligo Society

Vitiligo International